Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 23.06.2025 r.
I.
Wstęp
1. Regulamin organizowanego przez Shell Programu przeznaczonego dla klientów Stacji paliw, zawiera warunki i zasady uczestnictwa w tym Programie oraz ustala zasady obowiązujące pomiędzy Klubowiczem lub Niezarejestrowanym uczestnikiem a Shell jako jego organizatorem.
2.
W Regulaminie
znajdziesz informacje dotyczące:
-
definicji
używanych w Regulaminie
-
jak zarejestrować Konto w Programie
-
zasad ogólnych Programu
-
czym jest
Karta, jak z niej korzystać i co zrobić w przypadku jej utraty bądź uszkodzenia
-
jak zbierać i wykorzystywać Punkty
-
jak korzystać z Ofert
-
jak
skontaktować się z Shell
-
jak
przetwarzamy dane osobowe
-
co w przypadku zamknięcia Programu
II.
Używane definicje
Zwróć uwagę na
to, że w Regulaminie używamy zwrotów typu „Ty” oraz „my”:
1.
Jeśli piszemy w
formie „Ty” (Ciebie, Ci, Twój, itp.) – mamy na myśli Klubowicza lub
Niezarejestrowanego uczestnika. Dotyczy to również zdań, gdy używamy słów
takich jak np. „możesz”, „zbierasz”, „wymieniasz”.
2.
Jeśli piszemy w formie „my” – mamy na myśli Shell. Dotyczy to również
zdań, gdy używamy słów takich jak np. „prowadzimy”, „wdrażamy”, „stosujemy”.
3.
Definicje:
Definicja |
Punkt Regulaminu |
|
Aplikacja |
aplikacja mobilna Shell ClubSmart, tj. oprogramowanie umożliwiające, po
jego zainstalowaniu na odpowiednim urządzeniu mobilnym, zalogowanie się i
korzystanie z udostępnionych tam funkcji, w tym korzystanie z Konta. Zasady
dostępu i korzystania z Aplikacji określone zostały w odrębnym regulaminie
|
|
BOK |
Biuro Obsługi Klienta Shell ClubSmart |
Więcej informacji znajdziesz w
punkcie VIII. |
Informacja Handlowa |
każda informacja przeznaczona bezpośrednio lub pośrednio do promowania
towarów, usług lub wizerunku Shell, w szczególności Oferta. |
Więcej informacji znajdziesz w pkt VI. |
Karta |
Karta wirtualna lub Karta plastikowa |
Więcej informacji znajdziesz w
punkcie IV. |
Karta Paliwowa |
Karta służąca do rejestracji transakcji zakupu paliwa lub usług na
stacji Shell z odroczonym terminem płatności |
|
Karta plastikowa |
Karta plastikowa niezarejestrowana lub zarejestrowana |
Więcej informacji znajdziesz w
punkcie IV. |
Karta plastikowa niezarejestrowana |
Karta w postaci fizycznej wydana przez Shell, niepowiązana z Kontem |
Więcej informacji znajdziesz w
punkcie IV. |
Karta plastikowa zarejestrowana |
Karta w postaci fizycznej wydana przez Shell, powiązana z Kontem |
Więcej informacji znajdziesz w
punkcie IV. |
Karta wirtualna |
Karta w formie cyfrowej, dostępna po zalogowaniu się na Konto |
Więcej informacji znajdziesz w
punkcie IV. |
Katalog nagród |
lista z Nagrodami
dostępna na Stronie internetowej i w Aplikacji |
Więcej informacji znajdziesz w
punkcie V. |
Klubowicz |
uczestnik Programu
posiadający Konto |
|
Konto |
indywidualne konto Klubowicza
w Programie, dostępne na Stronie Internetowej oraz w Aplikacji umożliwiające korzystanie z
usług dostępnych dla Klubowiczów, w tym korzystanie z Punktów zdobytych przy
użyciu Karty plastikowej zarejestrowanej i Karty wirtualnej |
Więcej informacji znajdziesz w
punkcie III. |
Nagrody |
produkty lub usługi, wymienione
w Katalogu nagród, które można uzyskać w zamian za zgromadzone Punkty |
Więcej informacji znajdziesz w punkcie V. |
Nagroda na stacji |
Nagroda dostępna dla Klubowiczów na Stacji
paliw, do odbioru za Punkty lub ewentualną
dopłatą |
Więcej informacji znajdziesz w
punkcie V. |
Nagroda online |
Nagroda dostępna dla
Klubowiczów w postaci kodu alfanumerycznego, do odbioru za Punkty |
Więcej informacji znajdziesz w
punkcie V. |
Niezarejestrowany uczestnik |
posiadacz Karty
plastikowej niezarejestrowanej i
nieposiadający Konta |
|
Oferta |
Oferta Partnerska lub Oferta Shell |
|
Oferty Partnerskie |
oferty promocyjne przygotowane przez wybranych Partnerów w ramach Programu |
Więcej informacji znajdziesz w
punkcie VI. |
Oferty Shell |
oferty promocyjne przygotowane przez Shell w ramach Programu |
Więcej informacji znajdziesz w punkcie VI. |
Oferty Spersonalizowane |
Oferty oparte na profilowaniu historii zakupów na stacjach Shell oraz
na danych przekazanych przez Klubowiczów w związku z uczestnictwem w
Programie (takich jak wiek, płeć, preferencje zakupowe, preferowany sposób
dostępu do Ofert). |
Więcej informacji znajdziesz w
punkcie VI. |
Partner |
podmiot współpracujący z
Shell |
|
Płatność Punktami |
płatność stanowiąca jedną
z form płatności dostępnych na stacjach Shell, realizowana wg przelicznika 1 punkt = 0,01zł |
Więcej informacji znajdziesz w
punkcie V. |
Profilowanie |
forma zautomatyzowanego przetwarzania danych
osobowych Klubowiczów przez Shell, które polega na wykorzystaniu danych osobowych
do oceny niektórych czynników osobowych osoby fizycznej, w szczególności do
analizy lub prognozy aspektów dotyczących osobistych preferencji,
zainteresowań, lokalizacji lub przemieszczania się |
Więcej informacji znajdziesz w punkcie VI. |
Program |
program lojalnościowy Shell ClubSmart, którego organizatorem jest Shell
|
|
Promokod |
unikalny kod
alfanumeryczny umożliwiający uzyskanie dodatkowych Punktów |
Więcej informacji znajdziesz w
punkcie V. |
Przekazanie Punktów |
przeniesienie Punktów z jednego Konta na inne Konto |
Więcej informacji znajdziesz w
punkcie V. |
Punkty |
punkty Shell ClubSmart
przyznawane za zakup wybranych produktów i usług na Stacjach paliw lub u Partnerów, zbierane na Koncie Klubowicza lub Karcie plastikowej niezarejestrowanej |
Więcej informacji znajdziesz w
punkcie V. |
Regulamin |
niniejszy dokument
określający warunki i zasady uczestnictwa w Programie |
|
Shell |
Shell Polska spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie
(02-022), przy Al. Jerozolimskie 181B, wpisana do rejestru przedsiębiorców
prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział
Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000005239, o
kapitale zakładowym w wysokości: 880.687.000,00 zł, NIP: 526-10-09-190 oraz
posiadającą REGON: 010809811, nr rejestrowy BDO 000005312, posiadającą status
dużego przedsiębiorcy w rozumieniu ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o
przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (tj. Dz. U.
2023 poz. 1790 ze zm.) |
|
Stacje paliw |
Stacje paliw prowadzone pod marką Shell w
Polsce i oznaczone jako uczestniczące w Programie |
|
Strona internetowa |
strona www dostępna pod
adresem www.shell.pl umożliwiająca zalogowanie się do Konta i korzystanie z
udostępnionych tam funkcji |
|
Wymiana Punktów |
odebranie Nagrody lub innych dostępnych
produktów lub usług, za odpowiednią liczbę zgromadzanych przez Klubowicza Punktów |
Więcej informacji znajdziesz w
punkcie V. |
III.
Zasady ogólne Programu Shell ClubSmart
1.
Kto może przystąpić?
1.1.
Klubowiczem możesz zostać tylko, jeśli jesteś pełnoletnią osobą fizyczną
i zarejestrujesz Konto zgodnie z punktem III.3.
1.2.
Zarejestrowanie Konta
lub użycie Karty plastikowej niezarejestrowanej oznacza, że przyjmujesz warunki
i zasady określone w niniejszym Regulaminie. Jeżeli naruszysz warunki
Regulaminu, to możemy zablokować Twoje Konto lub Karty, a zebrane przez Ciebie
Punkty mogą zostać usunięte.
2.
Gdzie można korzystać?
2.1.
Możesz korzystać ze
swojej Karty i zbierać Punkty na Stacjach paliw. Z Programu wyłączone są całodobowe
samoobsługowe Stacje paliw.
2.2.
Stacje paliw są
oznaczone na mapie dostępnej na https://www.shell.pl/klienci/stacje-shell/lokalizator-stacji-paliw-shell.html
(lokalizator Stacji paliw).
Zastrzegamy możliwość wyłączenia
Płatności Punktami na poszczególnych Stacji. Informacja o tym zostanie opublikowana
w lokalizatorze Stacji paliw.
3.
Jak utworzyć Konto?
3.1.
Aby utworzyć Konto, musisz spełnić następujące
warunki:
a)
Posiadać
mobilne urządzenie elektroniczne, podłączone do sieci Internet z wykorzystaniem
technologii bezprzewodowej, korzystające z systemu operacyjnego Android lub
iOS. Wymagana wersja systemu operacyjnego jest wskazana w Sklep Google Play lub
AppStore;
lub
b) Posiadać
dostęp do komputera, podłączonego do sieci Internet;
c) Pobrać Aplikację za
pośrednictwem urządzenia mobilnego lub wejść na Stronę internetową, kliknąć
„Rejestracja”;
d) Utworzyć Konto zgodnie ze
wskazówkami wyświetlanymi na Stronie internetowej bądź w Aplikacji;
e) Zaakceptować
Regulamin i Politykę Prywatności;
f) Jeśli
posiadasz już Kartę plastikową niezarejestrowaną, to przy pierwszym logowaniu możesz dodać numer
Karty plastikowej niezarejestrowanej do utworzonego Konta.
3.2.
Tworząc Konto,
podaj swoje prawdziwe dane niezbędne do utworzenia Konta: imię, nazwisko, adres
e-mail, datę urodzenia, oraz płeć (dobrowolnie).
3.3.
Możesz utworzyć
i korzystać tylko z jednego Konta oraz Kart do niego przypisanych.
3.4. Nie
możesz tworzyć Konta w imieniu innej osób, grupy lub podmiotu.
3.5.
Tylko Ty możesz mieć dostęp do swojego Konta i znać hasło służące do
zalogowania się.
3.6.
W celu
maksymalnego podniesienia bezpieczeństwa dostępu do Twojego Konta i danych tam
zawartych, możemy zastosować uwierzytelnianie dwuskładnikowe podczas logowania do Konta. Możesz otrzymać wiadomość e-mail lub
inny komunikat przesłany kanałami elektronicznymi zawierający jednorazowe
hasło, które ma charakter wyłącznie techniczny i nie wymaga zgody
marketingowej. Możesz zmienić sposób przesyłania tej wiadomości na sms, jeśli
podasz swój numer telefonu w edycji profilu po zalogowaniu się na Konto. Wiadomości te służą wyłącznie do weryfikacji
tożsamości i zabezpieczeniu Konta i nie mogą być udostępniane osobom trzecim.
IV.
Karta Shell ClubSmart
1.
Warunki ogólne
1.1.
W
ramach Programu funkcjonują Karty wirtualne, Karty plastikowe zarejestrowane i
Karty plastikowe niezarejestrowane, przy czym wydawanie Kart plastikowych
zostało wycofane w dniu 03.02.2025.
1.2.
Zeskanowanie
Karty przed dokonaniem transakcji jest niezbędnym warunkiem do skorzystania z
Karty na Stacjach paliw.
1.3.
Karta
plastikowa niezarejestrowana pozwala wyłącznie na zbieranie Punktów oraz
korzystanie z niektórych Ofert Shell lub Ofert Partnerskich, o ile w warunkach
danej Oferty nie wskazano inaczej.
1.4.
Możesz korzystać równolegle z Karty plastikowej oraz
Karty wirtualnej.
1.5.
Karty
plastikowe muszą być podpisane w przeznaczonym do tego miejscu.
1.6.
Każda
Karta ma indywidualny numer.
1.7.
Karty nie mogą być używane przez osoby inne niż
osoba, która – w przypadku Karty plastikowej – ją podpisała, a w przypadku
Karty wirtualnej – która utworzyła Konto.
1.8.
Karty
są przypisane do osoby, a nie do pojazdu. Używanie Kart wymaga fizycznej
obecności Klubowicza lub Niezarejestrowanego uczestnika. Niedozwolone jest
pozostawianie Karty plastikowej na Stacji paliw w celu zbierania Punktów lub
przekazania w tym celu osobie trzeciej danych niezbędnych do zalogowania się na
Koncie. Karty takie możemy zablokować, a Twoje Konto może zostać usunięte.
Sprawdź szczegóły dotyczące blokowania i usuwania Kont i Kart w pkt. VII.
1.9.
W przypadku braku połączenia z Internetem lub błędów systemu, możliwość
użycia Karty może być niedostępna.
1.10.
W przypadku
opisanym w punkcie 1.9. powyżej, Klubowicz w celu dodania Punktów na Konto, kontaktuje
się z BOK oraz przedstawia skan/zdjęcie dowodu dokonania transakcji
(paragonu/faktury) w terminie do 14 dni od daty zakupu.
1.11.
Punkty zostaną
dodane po dokonaniu przez BOK weryfikacji zaistniałej sytuacji. Punkty pojawiają się na Koncie lub
Karcie plastikowej niezarejestrowanej w przeciągu 10 dni roboczych od daty
zgłoszenia reklamacji.
1.12.
Każdy Klubowicz może korzystać tylko z jednej Karty plastikowej
zarejestrowanej oraz z jednej Karty wirtualnej, przypisanych do tego samego
Konta. Dopuszczalne jest, iż Klubowicz będzie posiadał jedynie Kartę plastikową
zarejestrowaną lub jedynie Kartę wirtualną.
1.13.
Karty nie są
kartami kredytowymi, bankomatowymi ani płatniczymi.
2. Karta wirtualna
2.1. Karta wirtualna jest generowana po pierwszym
zalogowaniu się przez Klubowicza do Konta za pośrednictwem Aplikacji lub Strony
internetowej, zgodnie z punktem III.3.
2.2.
Karta wirtualna jest dostępna po zalogowaniu się na Konto w Aplikacji lub
w wersji mobilnej Strony internetowej.
2.3.
Kartę wirtualną możesz dodać do Google Pay i Apple Pay.
3.
Karta plastikowa
3.1.
Jeśli nie
jesteś jeszcze Klubowiczem, ale posiadasz Kartę plastikową niezarejestrowaną, sprawdź,
jak utworzyć Konto w punkcie III.3. Po utworzeniu Konta, możesz
do niego dołączyć swoją Kartę plastikową niezarejestrowaną.
3.2.
Jeśli jesteś już Klubowiczem, możesz dołączyć swoją
Kartę plastikową niezarejestrowaną do Konta wchodząc w ustawienia po
zalogowaniu się na Stronie internetowej lub w Aplikacji.
3.3.
Wymiana
Punktów, Przekazanie Punktów lub Płatność Punktami będzie możliwa po upływie
maksymalnie 12 godzin od dołączenia Karty plastikowej do Konta.
3.4.
Karty
plastikowe stanowią własność Shell.
3.5.
Karty
plastikowe nie są zbywalne i nie można ich przekazywać osobom trzecim.
3.6.
Karta plastikowa zarejestrowana może także zostać zablokowana w przypadku
podejrzenia podania nieprawdziwych danych podczas tworzenia Konta.
Odblokowanie Karty może nastąpić po weryfikacji danych z BOK.
4.
Uszkodzenie, zgubienie, zniszczenie lub kradzież Karty plastikowej.
4.1.
W przypadku zgubienia, uszkodzenia, zniszczenia
lub kradzieży Karty plastikowej należy niezwłocznie zgłosić powyższe zdarzenie
do BOK w celu jej zablokowania.
4.2. Nie ponosimy odpowiedzialności za szkody wynikłe ze
zgubienia lub uszkodzenia Karty plastikowej, jeżeli nie zostało to zgłoszone do
BOK.
V.
Punkty Shell ClubSmart i Nagrody
1.
Zbieranie Punktów
1.1.
Punkty (w liczbie i na zasadach opisanych na
Stronie internetowej lub w Aplikacji lub informacjami udostępnionymi na
Stacjach paliw) możesz zbierać:
- na Stacjach paliw,
- w ramach akcji promocyjnych organizowanych
przez Partnerów lub Shell.
1.2.
W celu zebrania Punktów za zakupy dokonywane przy
użyciu:
1.2.1.
Karty plastikowej, przekaż Kartę plastikową
kasjerowi przed dokonaniem płatności lub dokonaj jej samodzielnego zeskanowania
na prośbę kasjera.
1.2.2.
Karty wirtualnej, uruchom:
- Aplikację z
ekranem Karty wirtualnej, na której znajduje się jej unikalny numer tj. kod
kreskowy
Lub
- podgląd
Karty wirtualnej w Google Pay lub Apple Pay
Lub
- podgląd
Karty wirtualnej (dostępny po zalogowaniu się na Konto) na Stronie internetowej
w wersji mobilnej
i następnie zeskanuj Kartę wirtualną.
1.3.
Punkty za
zakupy dokonane na Stacjach paliw są zapisywane na Koncie lub przypisywane elektronicznie do oznaczonego
numeru identyfikacyjnego na Karcie plastikowej niezarejestrowanej po
umieszczeniu Karty plastikowej w czytniku kart lub zeskanowaniu Karty
wirtualnej przed zakończeniem transakcji.
1.4.
Punkty są naliczane za faktycznie dokonane na Stacji paliw zakupy paliwa, usług automatycznej
myjni samochodowej i produktów w sklepie opłacanych przy kasie, z wyjątkiem
produktów, których promocja jest zabroniona prawnie, w tym napojów
alkoholowych, tytoniowych oraz wyrobów medycznych.
1.5.
Punkty mogą być naliczane za zakup produktów lub
usług Partnerów. W tym przypadku, zasady te regulują odrębne warunki.
1.6.
Jeśli na skutek Twojej reklamacji, zwrócisz towar lub usługę, utracisz Punkty, które za zakup
tego towaru lub usługi zostały zebrane. Punkty zostaną odjęte z Twojego Konta w
ciągu 30 dni.
1.7.
Korzystanie z zebranych lub Przekazanych Punktów
przez Klubowiczów jest możliwe najpóźniej po 12 godzinach od momentu dokonania
transakcji lub Przekazania Punktów. Punkty zdobyte za transakcje dokonane u
Partnerów mogą być zapisywane na Koncie w
terminie i na zasadach określonym w opisie danej Oferty
Partnerskiej.
1.8.
Z zastrzeżeniem IV 1.9. i 1.10. powyżej,
Klubowicz lub Niezarejestrowany uczestnik, który nie posiada Kart przy
dokonywaniu zakupów lub z jakichkolwiek względów nie przekazał ich kasjerowi
lub nie zeskanował ich przed dokonaniem płatności, nie otrzymuje Punktów.
2.
Wymiana Punktów na Nagrody
2.1.
Punkty możesz
wymienić na Nagrody. Nie ma możliwości Wymiany Punktów ani Nagród na
pieniądze.
2.2.
Istnieje możliwość udostępniania za Punkty na
stacji, towarów i usług niefigurujących w Katalogu nagród.
2.3.
Przedstawiony
w Katalogu nagród asortyment może ulegać zmianom.
2.4.
Katalog nagród określa liczbę Punktów i wysokości
ewentualnej dopłaty w odniesieniu do każdej Nagrody.
2.5.
Etykieta informacyjna określa liczbę Punktów i
wysokości ewentualnej dopłaty w odniesieniu do nagród, o których mowa w pkt.
2.2.
3.
Nagrody na stacji
3.1.
Dostępność
Nagród na stacji, na poszczególnych Stacjach paliw może być ograniczona. Ich
dostępność można potwierdzić z BOK.
3.2.
Nagrodę na stacji otrzymasz po odjęciu z Twojego
Konta odpowiedniej liczby Punktów i dokonaniu przez Ciebie ewentualnej dopłaty
odpowiedniej kwoty – zgodnie z Katalogiem nagród lub etykietą informacyjną w
przypadku pozostałych produktów dostępnych za Punkty.
3.3.
Dopłata do Nagrody na stacji może być dokonana
jedynie w gotówce lub kartą płatniczą. Nie naliczamy Punktów za dodatkową
opłatę do Nagrody na stacji.
4.
Nagrody online
4.1.
Aktualna oferta Nagród online Programu jest
dostępna w Katalogu nagród po zalogowaniu na swoje Konto:
- na Stronie
internetowej
- w Aplikacji
4.2.
Przykładowe
Nagrody online to: voucher, karta upominkowa, bon.
4.3.
Każda Nagroda
online posiada:
- wartość
nominalną lub ilościową
- termin
ważności lub aktywacji
- opis i zasady
jak ją zrealizować
4.4.
Nagrody
online:
4.4.1.
uprawniają do wymiany ich na towar lub usługę
(Nagrody online o wartości ilościowej):
- w sklepie stacjonarnym lub
internetowym Partnera
bądź
- na Stacji paliw,
4.4.2.
mogą stanowić sposób uregulowania ich ceny (w
całości lub części) w kwocie wskazanej w Nagrodzie online (Nagrody online o
wartości nominalnej)
- w sklepie stacjonarnym lub
internetowym Partnera
bądź
- na Stacji paliw,
4.4.3.
Nagrody online nie podlegają zwrotowi.
4.5.
Realizacja
Nagrody online przez Klubowicza możliwa jest w terminie określonym w opisie
Nagrody online – wskazanym jako termin ważności lub aktywacji.
4.6.
Zasady realizacji Nagród online określa Parter, u
którego taka Nagroda online może być zrealizowana.
4.7.
Zasady odbioru
4.7.1.
W celu
zamówienia Nagrody online, zaloguj się na swoje Konto na Stronie internetowej
lub w Aplikacji, a następnie dodać ją do koszyka i zatwierdzić zamówienie.
4.7.2.
Po złożeniu
zamówienia, z Twojego Konta zostanie odjęta określona w Katalogu nagród liczba
Punktów.
4.7.3.
Wybraną przez
Ciebie Nagrodę online, wysyłamy na adres e-mail podany przez Ciebie jako
ostatni aktualny. Nagroda ta będzie jednocześnie widoczna na Twoim Koncie po
zalogowaniu się przez Aplikację lub Stronę internetową.
4.7.4.
W przypadku
nieotrzymania Nagrody online lub braku możliwości realizacji danej Nagrody
online możesz skontaktować się z BOK w celu uzyskania dalszego wsparcia.
4.8.
Nie przysługuje
Ci prawo do odstąpienia od zamówienia Nagrody online, jeżeli dostarczyliśmy Ci
tę Nagrodę za Twoją wyraźną zgodą przed upływem terminu do odstąpienia od
umowy i po poinformowaniu Cię o utracie prawa odstąpienia.
5.
Płatność Punktami
5.1. Możesz dokonać Płatności Punktami za całość lub część zakupu:
- paliwa na Stacji paliw
- produktów w sklepie na Stacji paliw, opłacanych przy kasie, z
wyłączeniem zakupów winiet i kuponów loterii
- usługi automatycznej myjni samochodowej - dostępnej na Stacji paliw
5.2.
Punkty nie
podlegają wymianie na pieniądze. Punkty nie są pieniądzem elektronicznym.
5.3.
W przypadku,
gdy chcesz dokonać Płatności Punktami:
5.3.1.
za całość
transakcji: musisz posiadać wymaganą liczbę Punktów, oświadczyć, że chcesz
zapłacić Punktami pełną cenę i okazać Kartę wirtualną lub Kartę plastikową
zarejestrowaną kasjerowi do zeskanowania.
5.3.2.
za część
transakcji, a pozostałą część zapłacić inną metodą płatności: musisz oświadczyć
jaką część ceny zamierzasz zapłacić Punktami (musisz posiadać wymaganą liczbę
Punktów), okazać Kartę wirtualną lub Kartę plastikową zarejestrowaną kasjerowi
do zeskanowania i zapłacić resztę ceny wybraną przez siebie metodą płatności
tj. gotówką, kartą płatniczą, voucherem lub bonem.
5.4.
W przypadku
Płatności Punktami, wartość transakcji nie może przekroczyć kwoty 2000 zł
brutto, tj. równowartości 200 000 Punktów.
5.5.
Za transakcje,
w których płacisz Punktami, są również naliczane Punkty.
5.6.
Płatności
Punktami możesz dokonać także w przypadku transakcji objętych promocjami.
5.7.
Z możliwości
Płatności Punktami wyłączone są transakcje realizowane przy użyciu Kart
paliwowych oraz dopłaty do Nagród na stacji.
6.
Przekazanie Punktów
6.1.
Możesz dokonać
Przekazania Punktów w dowolnej liczbie do wysokości posiadanych przez Ciebie
Punktów na Koncie, z którego następuje przekazanie. Równowartość
Punktów, które zostały przyznane w ramach bonusu za przystąpienie do Programu
nie podlegają przekazaniu. Zabronione jest pobieranie z tego tytułu opłat czy
innych korzyści majątkowych.
6.2.
Nie ma możliwości Przekazania Punktów z Karty
plastikowej na inną Kartę plastikową niezarejestrowaną.
6.3.
Przekazanie
Punktów odbywa się za pośrednictwem BOK.
6.4.
Po Przekazaniu Punktów, możliwość Wymiany Punktów
lub Płatności Punktami na nowej Karcie wirtualnej jest dostępna najpóźniej po
12 godzinach.
7.
Ważność Punktów
7.1.
Punkty zebrane przez Klubowiczów:
- od dnia 01.01.2025 zachowują ważność przez okres 2 lat i są usuwane w dniu 31
grudnia w roku, w którym upłynęła druga rocznica od ich zebrania.
- do dnia 31.12.2024 zachowują ważność przez okres 4 lat i są usuwane co roku w
dniu 31 grudnia
7.2. Punkty zebrane przez Niezarejestrowanych uczestników zachowują ważność
przez okres 3 miesięcy i są usuwane w cyklach miesięcznych tj. każdego
pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym Punkty utraciły
ważność. Po dokonaniu rejestracji Konta przez Aplikację lub Stronę internetową,
Punkty zachowują swoją ważność i są usuwane odpowiednio na zasadach określonych
w ppkt 7.1 powyżej licząc od dnia ich zebrania.
8.
Punkty zebrane niezgodnie z
Regulaminem
8.1.
Punkty zebrane
niezgodnie z Regulaminem będą unieważnione, a jeśli Punkty zostały
wykorzystane, Klubowicz ma obowiązek do zwrotu ich równowartości. Konto, na
którym zostały zebrane Punkty niezgodnie z Regulaminem - zostanie usunięte po
przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego przez Shell i poinformowaniu
Klubowicza o jego wynikach i umożliwieniu zajęcia stanowiska.
8.2.
W przypadku,
gdy przy Wymianie Punktów zaistnieje uzasadnione podejrzenie, że użyte Punkty
zostały zebrane niezgodnie z Regulaminem, Punkty mogą nie zostać wymienione, a
Shell ma prawo zatrzymać Kartę plastikową lub dokonać blokady Konta i wstrzymać
Wymianę Punktów do czasu wyjaśnienia sprawy.
8.3.
W przypadku, w
którym zachodzi wątpliwość co do tożsamości osoby posługującej się Kartą
podczas zbierania Punktów, Płatności Punktami lub przy Wymianie Punktów,
Shell/pracownik Stacji paliw dokonuje weryfikacji tożsamości ww. osoby poprzez
okazanie dokumentu tożsamości. W przypadku odmowy okazania dokumentu tożsamości
Shell, pracownik Stacji paliw ma prawo odmówić dodania Punktów lub Wymiany
Punktów do czasu wyjaśnienia sprawy. W przypadku, jeśli w drodze weryfikacji
okaże się, że osoba posługująca się Kartą nie jest Klubowiczem, niezwłocznie po
stwierdzeniu takiego faktu, osoba ta zostanie poinformowana o braku możliwości
dodania lub Wymiany Punktów.
8.4.
Jeżeli Klubowicz lub
inna osoba do operacji Przekazania Punktów użyje lub spróbuje użyć Kart cudzych
bez udziału właściciela Kart, lub Kart zablokowanych to czyn ten traktowany
jest jako naruszenie Regulaminu. W takim przypadku mamy prawo zablokować Karty
oraz Konta, a Klubowicz może zostać wykluczony z Programu po przeprowadzeniu
postępowania wyjaśniającego przez Shell i poinformowaniu Klubowicza o jego
wynikach i umożliwieniu zajęcia stanowiska.
8.5.
Płatność
Punktami, Wymiana Punktów lub Przekazanie Punktów z Karty zablokowanej nie
będzie możliwe.
9.
Promokody
9.1.
Klubowicz samodzielnie wprowadza Promokod na
swoim Koncie, za pośrednictwem Aplikacji lub Strony internetowej, aby otrzymać
dodatkowe Punkty.
9.2.
Każdy Promokod
posiada:
- liczbę
Punktów
- termin
ważności – termin w jakim Promokod powinien być użyty.
9.3.
Promokody są wydawane przez Shell lub przez
Partnerów na zasadach opisanych w odpowiednich regulaminach.
9.4.
Trzykrotna
próba wpisania błędnego Promokodu, skutkuje zablokowaniem Konta na 72 godziny.
9.5. W przypadku
braku możliwości realizacji Promokodu, skontaktuj się z BOK.
9.6.
Promokodu nie
można wymienić na pieniądze.
VI.
Oferty Shell, Oferty
Partnerskie i Oferty Spersonalizowane
1.
Zasady ogólne
1.1. Informacje Handlowe, w tym
informacje o aktualnych Ofertach Shell i Ofertach Partnerskich mogą zostać
opublikowane:
- na Stacji paliw
- na Stronie internetowej
- na Koncie (widoczne po
zalogowaniu się na Stronie internetowej lub w Aplikacji)
1.2. Oferty Spersonalizowane są
publikowane na Koncie.
1.3. Możemy Cię dodatkowo
informować o aktualnych Ofertach Shell, Ofertach Partnerskich oraz Ofertach
Spersonalizowanych za pośrednictwem kanałów komunikacji elektronicznej, w
zależności od treści udzielonych przez Ciebie zgód dotyczących otrzymywania Informacji
Handlowych.
1.4.
Możesz cofnąć
zgodę w dowolnej chwili poprzez zmianę ustawień Konta w Aplikacji albo na Stronie internetowej, co spowoduje, że
nie będziesz otrzymywać Spersonalizowanych Ofert na swoje Konto, ani żadnych Informacji
Handlowych na adres mailowy.
1.5.
Możemy Ci przesyłać
wiadomości e-mail, sms lub inne komunikaty techniczne w przypadkach związanych
z rejestracją, resetowaniem hasła, logowaniem lub innymi procesami wymagającymi
weryfikacji tożsamości. Wiadomości te mają charakter wyłącznie techniczny i nie zawierają Informacji
Handlowych, w związku z czym ich wysyłka odbywa się niezależnie od udzielonych
zgód marketingowych.
2.
Oferty Shell
2.1.
W ramach uczestnictwa w Programie, masz dostęp do
Ofert przygotowanych przez Shell tylko dla Klubowiczów lub Niezarejestrowanych
uczestników. Z aktualną listą Ofert Shell, możesz zapoznać się na Stronie
internetowej bądź w Aplikacji po zalogowaniu się na Konto.
2.2.
Aby skorzystać
z Oferty Shell, Klubowicz lub Niezarejestrowany uczestnik musi zeskanować Kartę
przed dokonaniem zapłaty za transakcję.
2.3.
Niektóre
Oferty Shell mogą wymagać aktywacji. Aby aktywować Ofertę Shell, należy zalogować się
na swoje Konto za pośrednictwem Aplikacji lub Strony internetowej i kliknąć
przycisk „Aktywuj” pod interesującą Cię Ofertą Shell. Informacja o konieczności
aktywacji Oferty Shell jest każdorazowo wskazana w opisie danej Oferty Shell.
3.
Oferty Partnerskie
3.1.
W ramach uczestnictwa w Programie, możesz mieć dostęp
do Ofert przygotowanych przez Partnerów. Oferty Partnerskie, znajdują się poza
standardowym zakresem oferowanych usług i produktów Shell oraz podlegają
odrębnym warunkom, określonym przez Partnerów.
3.2.
Za
pośrednictwem Aplikacji, Strony internetowej i kanałów komunikacji
bezpośredniej możesz otrzymywać od Shell informacje o Ofertach Partnerskich.
3.3.
Będziemy Ci
udostępniać Oferty Partnerskie bezpośrednio lub jako link do odpowiedniej
strony internetowej Partnera, na której znajdziesz tę Ofertę Partnerską. Możesz
zdecydować, czy chcesz wejść na taką stronę internetową Partnera i skorzystać z
Oferty Partnerskiej.
3.4.
Nie będziemy
udostępniać Twoich danych osobowych naszym Partnerom ani żadnej stronie
trzeciej.
4.
Oferty Spersonalizowane
4.1. Możemy dostosować Oferty Shell i Oferty
Partnerskie, do Twoich zainteresowań i potrzeb na podstawie Profilowania.
Oznacza to, że Oferty wyświetlane po zalogowaniu się w Aplikacji lub na Stronie
internetowej mogą być oparte na historii Twoich zakupów lub korzystaniu przez
Ciebie z usług Shell oraz na danych, które przekazujesz nam w związku z
uczestnictwem w Programie.
4.2. Dostarczając Klubowiczom Oferty Spersonalizowane,
możemy tworzyć grupy klientów lub "profile osobiste" w oparciu o
zainteresowania zakupowe Klubowicza, na przykład: możemy przedstawić Ofertę
Spersonalizowaną na automatyczną myjnię samochodową w zależności od tego, czy i
kiedy Klubowicz wcześniej zakupił tę usługę.
4.3. Masz prawo wnieść w
dowolnym momencie, bezpłatnie sprzeciw wobec Profilowania. W tym celu możesz
wysłać e-mail z adresu wskazanego przez Ciebie do Konta, na adres BOK: smart.pl@shell.com o treści „sprzeciw
od profilowania” lub o podobnej. Po wniesieniu sprzeciwu wobec Profilowania usuniemy
Twoje dane dotyczące zakupów lub
korzystaniu przez Ciebie z usług Shell oraz danych, które przekazujesz nam w
związku z uczestnictwem w Programie i nie będziesz otrzymywać Ofert Spersonalizowanych.
VII.
Usunięcie i blokada Konta
lub Karty
1.
Zablokowanie Konta lub Karty
1.1.
Zastrzegamy sobie prawo do zablokowania Konta, a tym samym wszystkich
Kart do niego przypisanych lub Karty plastikowej niezarejestrowanej w przypadku
niezgodnego z Regulaminem użycia Karty, Konta lub Punktów, w szczególności:
a)
podejrzenia niewłaściwego użycia Karty.
b)
użycia Karty przez inną osobę niż Klubowicz, który utworzył Konto.
c)
zgłoszenia żądania przez Klubowicza.
1.2.
Punkty zostały zebrane niezgodnie z Regulaminem zostaną unieważnione.
1.3.
Karta plastikowa,
która została zgubiona lub uszkodzona, może zostać zablokowana tylko po
wcześniejszym zgłoszeniu odpowiednio Klubowicza lub Niezarejestrowanego
uczestnika. Zablokowanej Karty plastikowej nie można dalej używać. W razie
odnalezienia zablokowanej Karty plastikowej, skontaktuj się z BOK, aby dokonać
jej odblokowania.
1.4.
Nie ma możliwości
zablokowania Karty wirtualnej bez jednoczesnej blokady Konta.
1.5.
Odblokowanie
Konta lub Karty plastikowej zarejestrowanej może nastąpić po weryfikacji przez BOK.
2. Usunięcie Konta
2.1. Wykluczamy z Programu Klubowicza, tj. usuwamy
Konto i blokujemy Karty do niego przypisane oraz unieważniamy Punkty znajdujące
się na jego Koncie, jeżeli Klubowicz nie jest aktywny przez okres 36 miesięcy.
Pod pojęciem nieaktywności Klubowicza rozumie się sytuację, w której Klubowicz
nie dokonał zakupu, z którym związane było faktyczne zebranie Punktów, nie dokonał
transakcji z użyciem Płatności Punktami lub nie dokonał Wymiany Punktów przez
okres kolejno następujących po sobie 36 miesięcy.
2.2. Po upływie 36 miesięcy od ostatniej aktywności danego Klubowicza,
dokonujemy usunięcia wszelkich danych dotyczących danego Klubowicza, w tym jego
danych osobowych, danych dotyczących Kart i Punktów. Shell może zachować numer
Kart z danego Konta oraz informację o dacie usunięcia danych.
2.3. Jeśli chcesz usunąć Konto, wyślij zgłoszenie do
BOK. Więcej informacji na temat kontaktu z BOK znajdziesz w punkcie VIII.1.
2.4. Możesz również samodzielnie usunąć swoje Konto wraz z przypisanymi do
niego Kartami i Punktami, logując się na swoje Konto w Aplikacji i wybierając w
edycji profilu opcję „Usuń konto”.
2.5. Pamiętaj, że z chwilą usunięcia Konta tracisz
bezpowrotnie możliwość korzystania z Punktów bez prawa do otrzymania od nas z
tego tytułu rekompensaty.
VIII. Kontakt z Shell i reklamacje
1.
Kontakt z Shell
1.1.
Wszelkie
informacje i reklamacje związane z funkcjonowaniem Programu i używaniem Kont i Kart
możesz uzyskać poprzez:
- czat w Aplikacji lub na Stronie internetowej
- dedykowany
formularz kontaktu na Stronie internetowej
- e-mailowo na adres
smart.pl@shell.com
-
korespondencję listowną na adres: Shell Polska sp. z o.o. Oddział w Krakowie,
Biuro Obsługi Klienta, ul. Czerwone Maki 85, 30-392 Kraków.
1.2.
Pracownicy BOK
zajmują się sprawami blokowania Kart i Kont, pytaniami i reklamacjami odnośnie
do Kart oraz wszelkich operacji dokonywanych na Kontach i z użyciem Kart.
1.3.
W interesie ochrony danych Klubowiczów oraz
Niezarejestrowanych uczestników oraz bezpiecznego stosowania Kart, BOK w
przypadku zgłoszenia lub prośby zastosowania blokady przez Klubowicza lub
Niezarejestrowanego uczestnika ma prawo zadawać pytania w celu weryfikacji
Klubowicza lub Niezarejestrowanego uczestnika. W przypadku odmowy udzielenia
odpowiedzi przez Klubowicza lub Niezarejestrowanego uczestnika, BOK nie jest
zobowiązany do obsługi danego zgłoszenia.
1.4.
Możesz upoważnić inną osobę do reprezentowania Ciebie w kontaktach z BOK wysyłając
upoważnienie poprzez e-mail lub korespondencyjnie. BOK w razie wątpliwości może
zażądać osobistego kontaktu z Klubowiczem albo pełnomocnictwa poświadczonego
notarialnie.
1.5.
W przypadku
reklamacji, należy je zgłaszać w sposób zawierający możliwie najdokładniejszy
opis i niezbędne dowody do jej rozpatrzenia np. zdjęcie paragonu.
2.
Reklamacje Nagród
2.1.
Reklamację dotyczącą Nagród oraz towarów i usług
niefigurujących w Katalogu nagród, za które otrzymałeś za Wymianę Punktów na
Stacji paliw, zgłoś na dowolnej Stacji paliw bądź skontaktuj się z BOK w celu
uzyskania szczegółowych informacji. W celu złożenia reklamacji należy posiadać potwierdzenie odbioru odpowiednio
Nagrody lub towaru lub usługi niefigurującej w Katalogu nagród.
2.2.
Reklamację
dotyczącą Nagrody online, zgłoś do BOK lub udaj się na dowolną Stację paliw w
celu uzyskania szczegółowych informacji.
2.3.
Reklamacje
zostaną rozpatrzone w terminie 14 dni od daty wpłynięcia reklamacji.
2.4.
Gwarancja
producenta na Nagrody, towary lub usługi niefigurujące w Katalogu nagród, do których dołączono kartę gwarancyjną, powinna
być realizowana zgodnie z zasadami tej gwarancji.
3.
Pozasądowe sposoby
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
3.1. Możesz skorzystać z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, jednak my nie jesteśmy
zobowiązani do skorzystania z takiego pozasądowego sposobu rozwiązywania
sporów. O naszej decyzji poinformujemy się w odpowiedzi na Twój wniosek - na pisemnie
lub mailowo.
3.2. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości i
zasad skorzystania przez Ciebie z pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń uzyskasz w siedzibach oraz na stronach
internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji
społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów,
Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami
internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
3.2.1. http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
3.2.2. http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
3.2.3. http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
3.3. Przykładowe możliwości pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń to:
3.3.1. stały polubowny sąd konsumencki przy Inspekcji
Handlowej;
3.3.2. postępowanie mediacyjne prowadzone przez
wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia
15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (t.j.: Dz.U. z 2020, poz. 1706 ze zm.);
3.3.3. bezpłatną pomoc powiatowego (miejskiego)
rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych
należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie
Konsumentów Polskich).
IX.
Dane osobowe
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w
sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)
informujemy, iż:
1.
Przetwarzamy Twoje dane osobowe podane przez
Ciebie zgodnie z III.3.2. podczas rejestracji w celu identyfikacji Ciebie jako
Klubowicza – imię, nazwisko, adres e-mail, data urodzenia, płeć, jeśli została
podana.
2.
Administratorem
danych osobowych Klubowicza jest Shell (zdefiniowany w pkt II Definicje), Dane
kontaktowe: BOK zob. pkt VIII. 1.1.
3.
Dane osobowe Klubowiczów
i osób upoważnionych do ich reprezentowania przetwarzane będą w celu realizacji
Programu, w tym w prawnie usprawiedliwionym celu administratora danych,
dokonywania rozliczeń należności, rozpatrywania skarg i wniosków, ustalenia i
dochodzenia roszczeń oraz obrony przed roszczeniami z tytułu Programu, co
stanowi prawnie uzasadniony interes przetwarzania danych osobowych (art. 6 ust
1 lit. f. RODO).
4.
Dane osobowe pozyskiwane
są bezpośrednio od Klubowiczów.
5.
Dane osobowe Klubowiczów
będą przechowywane przez okres aktywności utworzonego Konta a następnie będą
usuwane niezwłocznie po ich wykorzystaniu zgodnie z celem.
6.
Klubowicze i
inne osoby, których dane osobowe są przechowywane przez administratora mają prawo
dostępu do treści swoich danych, prawo do ich sprostowania, wyrażenia sprzeciwu
przeciw przetwarzaniu danych osobowych oraz prawo do przenoszenia danych. Osoby
te posiadają prawo do wniesienia skargi do Organu nadzorczego, gdy
przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO. Organem nadzorczym jest
Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, tel. 22
531-03-00, kancelaria@uodo.gov.pl,
infolinia: 606-950-000.
7.
Podanie przez Klubowicza
danych osobowych jest warunkiem korzystania z Konta.
8.
Dane osobowe będą
przetwarzane w sposób zautomatyzowany w systemach informatycznych obsługi Klubowiczów.
Dostęp do danych mają osoby zatrudnione w celu obsługi Programu oraz osoby
mające kontakt z Klubowiczem jako przedstawiciele Shell, o ile dostęp ten jest
uzasadniony i wynika z ich obowiązków służbowych.
9.
Dane nie będą
przekazywane do krajów trzecich.
10.
Wymagane jest
powiadomienie Shell za pośrednictwem BOK o zmianach w danych zawartych w
zgłoszeniu lub dokonanie samodzielnej aktualizacji danych za pomocą Aplikacji
lub na Stronie internetowej, w terminie 10 dni roboczych od wystąpienia zmiany.
Wszelkie ewentualne konsekwencje wynikające z niepowiadomienia obciążają
Klubowicza.
11.
Możesz w każdej chwili zgłosić do nas prośbę o
usunięcie z bazy swoich danych osobowych przekazanych do Shell podczas procesu
rejestracji:
- Mailowo pod
adresem: smart.pl@shell.com
- listownie na
adres: ul. Czerwone Maki 85, 30-392 Kraków
- logując się
na swoje konto w Aplikacji i wybierając w edycji profilu „Usuń konto”.
12.
Po otrzymaniu
zgłoszenia z prośbą o usunięcie z bazy danych osobowych Klubowicza, dokonamy
niezwłocznie usunięcia danych z systemu. Wraz z usunięciem danych Klubowicza
jednoczesnemu usunięciu ulegają wszystkie zgromadzone i nie wykorzystane do
dnia usunięcia danych Punkty, Konto oraz Karty do niego przypisane.
13.
Możemy
przekazać dane:
- Innym
spółkom z grupy Shell;
- Upoważnionym
spółkom zewnętrznym współpracującym z Shell, które mogą dostarczać produkty
i/lub usługi użytkownikom Aplikacji oraz Programu;
- Za
Twoją zgodą innym podmiotom, z którymi Shell planuje nawiązać współpracę w
ramach realizowania usług związanych z Programem oraz jego funkcjonowaniem i
promocją;
-
Upoważnionym dostawcom usług zaangażowanym w mobilne płatności (takim jak
PayPal, Apple Pay czy Google Pay);
-
Upoważnionym agentom, licencjobiorcom, dostawcom usług i/ lub podwykonawcom
Shell;
-
Właściwym organom administracji publicznej i władzy sądowniczej, gdy będzie to
konieczne ze względu na ciążący obowiązek prawny lub regulacyjny, któremu
podlega spółka z grupy Shell lub zgodnie z zakresem dozwolonym przez
obowiązujące prawo
-
Dowolnej osobie, której Shell proponuje przeniesienie jakichkolwiek praw i/lub
obowiązków, w zakresie dozwolonym przez obowiązujące przepisy prawa.
14.
Jeśli chcesz
dowiedzieć się więcej o tym, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe, zapoznaj się
z naszą Polityką Prywatności dostępną pod adresem https://www.shell.pl/privacy/b2c-notice.html
X.
Zmiany Regulaminu i
zamknięcie Programu
1.
Zmiana Regulaminu
1.1.
Zmiany Regulaminu
dokonywane są poprzez opublikowanie tekstu jednolitego Regulaminu
(zawierającego zmiany) na Stronie internetowej oraz wskazanie daty, od której
zmieniony Regulamin obowiązuje, nie wcześniej jednak niż 30 dni od dnia
publikacji. Niezależnie od powyższego, powiadomimy Cię o zmianach Regulaminu na adres
e-mail podany przez Ciebie podczas rejestracji Konta. Jeśli nie akceptujesz
zmian, do dnia ich wejścia w życie możesz zgłosić w BOK rezygnację z
uczestnictwa w Programie. W takim
przypadku stosuje się postanowienie pkt VII. Jeśli nie zgłosisz zastrzeżeń do
opublikowanych zmian, będą Cię obowiązywać od dnia ich wejścia w życie.
1.2.
Zastrzegamy sobie prawo do zmiany
Regulaminu z następujących, ważnych przyczyn:
1.2.1. zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa wprowadzanych w trakcie
trwania Programu, które wymuszają konieczność dostosowania brzmienia Regulaminu
lub zasad funkcjonowania Programu;
1.2.2. poprawa bezpieczeństwa Programu i zwiększenie skuteczności zapobiegania
nadużyciom, w tym poprzez wprowadzenie dodatkowych lub aktualizację
istniejących funkcjonalności;
1.2.3. poprawa atrakcyjności Programu, w tym poprzez wprowadzenie dodatkowych
lub aktualizacja istniejących funkcjonalności;
1.2.4. usunięcie niejasności lub wątpliwości interpretacyjnych;
1.2.5. usprawnienia w zakresie obsługi Klubowiczów lub Niezarejestrowanych
uczestników;
1.2.6. poprawa ochrony prywatności obsługi Klubowiczów i Niezarejestrowanych
uczestników;
1.2.7. zmiana danych rejestrowych Shell np. zmiany w zakresie nazw, adresów lub
danych firmowych wskazanych w treści Regulaminu;
1.2.8.
zmiany uwarunkowań operacyjnych,
ekonomicznych i rynkowych dotyczących przedmiotu Programu;
1.2.9. zmiany technologiczne lub funkcjonalne Aplikacji lub Strony internetowej.
1.3. Zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na prawa nabyte Klubowiczów i Niezarejestrowanych
uczestników.
2.
Zakończenie funkcjonowania
Programu
2.1. Shell może zadecydować o zakończeniu funkcjonowania
Programu.
2.2. Zakończenie funkcjonowania Programu zostanie
obwieszczone przez Shell na wszystkich Stacjach paliw biorących udział w
Programie w dobrze widocznym miejscu, na Stronie internetowej oraz poprzez
wysyłkę wiadomości e-mail do Klubowiczów, z wyprzedzeniem przynajmniej 6
miesięcy. Po opublikowaniu obwieszczenia, Punkty mogą być zbierane przez okres
3 kolejnych miesięcy, natomiast Wymiana Punktów i Płatność Punktami są możliwe
maksymalnie do daty zakończenia funkcjonowania Programu. Obwieszczenie będzie
zawierać szczegółowe warunki zakończenia.
2.3. Z dniem zakończenia funkcjonowania Programu,
Punkty niewykorzystane, w tym na Wymianę Punktów lub Płatność Punktami tracą
ważność, a Ty nie masz prawa do żadnej rekompensaty z tego tytułu.
Niniejszy Regulamin obowiązuje od 01.01.2025 r. do 22.06.2025 r.
I. Zasady ogólne Programu Shell ClubSmart
1. Regulamin organizowanego przez Shell Programu Shell ClubSmart (zwanego dalej “Programem”), przeznaczonego dla Stałych Klientów Shell, zawiera warunki i zasady uczestnictwa w tym Programie oraz ustala zasady obowiązujące pomiędzy Uczestnikiem Programu a Shell Polska Sp. z o.o. (zwaną dalej „Shell”), jako jego Organizatorem.
2. Przystąpienie do Programu jest dobrowolne. Poprzez przystąpienie do Programu Uczestnik przyjmuje warunki i zasady określone w niniejszym regulaminie (zwanym dalej „Regulaminem”). Jeżeli Posiadacz Karty naruszy warunki Regulaminu, to tym samym narusza umowę, co może skutkować rozwiązaniem umowy ze skutkiem natychmiastowym i zablokowaniem lub odebraniem karty oraz utratą zgromadzonych przez Uczestnika punktów.
3. Uczestnikami Programu mogą być wyłącznie pełnoletnie osoby fizyczne, które dokonają prawidłowej rejestracji swojego uczestnictwa w Programie za pomocą strony internetowej https://www.clubsmart.shell.pl/ lub aplikacji Shell ClubSmart.
4. Shell zastrzega sobie prawo dokonywania zmian Regulaminu, przy jednoczesnym powiadamianiu o tym Uczestników za pośrednictwem strony internetowej https://www.clubsmart.shell.pl/ oraz w korespondencji elektronicznej lub poprzez sms, jeżeli Uczestnik udostępnił adres mailowy, lub numer telefonu. Uczestnik ma prawo zrezygnować z udziału w Programie z powodu zmiany Regulaminu, w terminie 14 dni od dnia powiadomienia go o wprowadzeniu zmiany.
5. Shell może wyłączyć poszczególne stacje paliw Shell z Programu. Wówczas za zakup paliwa i dokonywanie innych zakupów w takich placówkach Shell nie można uzyskać Punktów. Stacje paliw Shell uczestniczące w Programie, są oznakowane emblematem Shell ClubSmart.
6. Shell zastrzega możliwość wyłączenia poszczególnych stacji paliw Shell z możliwości płatności punktami za zakup produktów znajdujących się w asortymencie danej Stacji. Aktualna lista stacji z możliwością płatności punktami dostępna jest w Załączniku numer 1 do niniejszego Regulaminu.
7. Shell ma prawo tworzenia w ramach Programu klubów dla określonych grup Uczestników Programu. Zasady uczestniczenia w tych klubach określane będą w odrębnych regulaminach.
II. Warunki przystąpienia, karta Shell ClubSmart
1. Z zastrzeżeniem dalszych postanowień osoba, która chce przystąpić do Programu, zbierać punkty Shell ClubSmart (dalej zwane Punktami) w zamian za swoje zakupy na stacji paliw i wymieniać zebrane Punkty na nagrody lub płacić punktami za zakupy na stacji paliw powinna spełnić następujące warunki:
a) Posiadać mobilne urządzenie elektroniczne, podłączone do sieci Internet z wykorzystaniem technologii bezprzewodowej, korzystające z systemu operacyjnego Android lub iOS. Wymagana wersja systemu operacyjnego jest wskazana w Sklep Google Play lub AppStore.
b) Utworzyć konto, dzięki czemu karta zostanie spersonalizowana: w celu założenia Konta oraz uzyskania karty wirtualnej Shell ClubSmart (dalej zwaną Kartą wirtualną) pobrać aplikację Shell ClubSmart za pośrednictwem urządzenia mobilnego oraz dokonać rejestracji w Programie zgodnie z wytycznymi aplikacji i wygenerować oraz spersonalizować kartę wirtualną lub zarejestrować się na stronie https://www.clubsmart.shell.pl/.
c) Zaakceptować Regulamin Programu i Politykę Prywatności.
2. Shell zastrzega sobie prawo do blokowania kart i unieważnienia punktów z kart zarejestrowanych na dane fikcyjne /dane inne niż dane Uczestnika.
3. Posiadacze kart plastikowych Shell ClubSmart (dalej zwanych Karta plastikowa), którzy nie posiadają internetowego konta Uczestnika powinni pobrać aplikację Shell ClubSmart za pośrednictwem urządzenia mobilnego, zgodnie z wytycznymi aplikacji, zarejestrować się i przy pierwszym logowaniu przypisać swój numer Karty Plastikowej do utworzonego konta lub zarejestrować się na stronie https://www.clubsmart.shell.pl/ i przypisać Kartę plastikową do utworzonego konta. Uczestnik może korzystać równolegle z Karty plastikowej oraz Karty wirtualnej.
4. Karta plastikowa bez podpisu Uczestnika nie będzie akceptowana przez obsługę stacji. Karta plastikowa podpisana, ale nie spersonalizowana służy wyłącznie do zbierania Punktów.
5. Jedynie pod warunkiem prawidłowego spersonalizowania Karty plastikowej, lub prawidłowego wygenerowania Karty wirtualnej Uczestnik może zamienić Punkty zgromadzone za zakupy towarów lub usług oraz korzystać z ofert specjalnych na stacji paliw Shell biorącej udział w Programie, na Nagrody lub usługi zgodnie z ofertą umieszczoną na stronie internetowej https://www.clubsmart.shell.pl/, na stacjach paliw Shell, ulotkach wydawanych przez Shell oraz innych materiałach wydawanych przez Shell.
6. Personalizacja Karty plastikowej może nastąpić w jeden z następujących sposobów:
a) poprzez wypełnienie formularza dostępnego na stronie internetowej https://www.clubsmart.shell.pl/ w zakładce „Zarejestruj się” i przypisania numeru Karty plastikowej do utworzonego konta.
b) poprzez pobranie aplikacji mobilnej Shell i przypisanie posiadanej Karty plastikowej do utworzonego konta.
7. Karta wirtualna zostaje automatycznie spersonalizowana podczas procesu zakładania konta w aplikacji mobilnej Shell ClubSmart.
8. Uczestnik będzie mógł wymienić zebrane Punkty po upływie maksymalnie 12 godzin od spersonalizowania Kart na stronie internetowej poprzez BOK lub za pomocą aplikacji Shell ClubSmart. Poprzez spersonalizowanie Karty uczestnik Programu wyraża zgodę na gromadzenie, systematyzowanie i przetwarzanie przez Shell w celach związanych z realizacją Programu swoich danych osobowych podanych Shell jako organizatorowi Programu. Dane będą służyć identyfikacji Uczestnika oraz w celach kontaktowych związanych m.in. z wyjaśnianiem reklamacji lub przesyłaniem zamówionych Nagród.
9. Uczestnik może wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji o organizowanych akcjach promocyjnych. Poprzez wyrażenie zgody na otrzymywanie informacji marketingowych Uczestnik wyraża zgodę na przesyłanie mu drogą elektroniczną na podany adres e-mail, poprzez wiadomość na podany numer, poprzez aplikacje internetowe oraz mobilne na wskazany w zgłoszeniu adres, informacji handlowych, w tym informacji o promocjach objętych Programem.
10. Nieprawidłowo wykonana personalizacja Kart nie skutkuje spersonalizowaniem Kart w rozumieniu Regulaminu.
11. Uczestnik powinien powiadomić Organizatora o zmianach w danych zawartych w zgłoszeniu za pośrednictwem aplikacji internetowej (czatu online), strony internetowej https://www.clubsmart.shell.pl/ telefonicznie w BOK, lub dokonać samodzielnej aktualizacji danych za pomocą aplikacji Shell ClubSmart, w terminie 10 dni roboczych od wystąpienia zmiany. Wszelkie ewentualne konsekwencje wynikające z niepowiadomienia obciążają Uczestnika.
12. Każdy z Uczestników posiada indywidualne numery należących do niego Kart. Numer Karty plastikowej wraz z numerem Karty wirtualnej są przyporządkowane do konta Uczestnika będącego ich właścicielem. Karty nie mogą być używane przez osoby trzecie lub inne niż osoba, która Kartę podpisała lub w przypadku Karty wirtualnej jest użytkownikiem urządzenia mobilnego, na którym znajduje się Karta wirtualna i która dokonała personalizacji Karty wirtualnej. Shell zastrzega sobie prawo unieważnienia Punktów zdobytych na Karty przez osobę inną niż uprawniony do nich Uczestnik.
13. Karty stanowią własność Shell.
14. Karty są przekazywane Uczestnikom nieodpłatnie.
15. Każdy Uczestnik może korzystać tylko z jednej Karty oraz z jednego jej odpowiednika w postaci Karty wirtualnej. Dopuszczalne jest, iż uczestnik będzie posiadał jedynie Kartę plastikową lub jedynie Kartę wirtualną.
16. Karty nie są kartami kredytowymi, bankomatowymi ani płatniczymi.
17. Karty nie są zbywalne i nie można ich przekazywać osobom trzecim.
18. Shell ma prawo wydawać i tworzyć Karty Shell ClubSmart o różnej szacie graficznej, w tym umieszczać na nich logo poszczególnych Partnerów programu.
19. W ramach prowadzonych promocji lub ofert specjalnych Shell ma prawo wydawać Karty na zasadach odmiennych od określonych w Regulaminie, w tym także za pośrednictwem Partnerów Programu. W takim przypadku zasady wydawania i korzystania z takich Kart określone są w regulaminie danej promocji lub oferty specjalnej.
III. Uszkodzenie, zagubienie, zniszczenie, kradzież Karty.
1. W przypadku zgubienia, uszkodzenia lub kradzieży Karty Shell ClubSmart Uczestnik powinien niezwłocznie zgłosić powyższe zdarzenie do BOK w celu zablokowania Karty plastikowej i przeniesienia punktów na nową Kartę wirtualną. Nie ma możliwości przeniesienia punktów z Karty plastikowej na inną Kartę plastikową.
2. Warunkiem przeniesienia punktów na nową Kartę Wirtualną jest posiadanie mobilnego urządzenia przenośnego zgodnie z punktem II.1. Regulaminu.
3. Uczestnik, który nie posiada Karty wirtualnej, a po utracie Karty plastikowej chce dalej korzystać ze zgromadzonych punktów zobowiązany jest do utworzenia karty wirtualnej zgodnie z punktem II.1 Regulaminu.
4. Jeżeli Uczestnik posiada konto internetowe, po pobraniu aplikacji mobilnej Shell ClubSmart zgodnie z zapisami Punktu II Regulaminu, może korzystać z Karty wirtualnej przypisanej do swojego konta.
5. Jeśli Uczestnik nie posiada konta internetowego powinien pobrać aplikację mobilną Shell ClubSmart zgodnie z zapisami punktu II Regulaminu, utworzyć konto i wygenerować Kartę Wirtualną.
6. Transfer punktów jest możliwy tylko jeśli Karta została wcześniej spersonalizowana. W innym przypadku transfer punktów przez BOK nie będzie możliwy.
7. Po transferze punktów możliwość zbierania i wymiany punktów na nowej wirtualnej karcie jest dostępna do 12h.
8. Karta może także zostać zablokowana w przypadku podania nieprawdziwych danych podczas rejestracji w formularzu zgłoszeniowym, o czym Shell zawiadomi Uczestnika.
9. Shell nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe z zagubienia lub uszkodzenia Karty, jeżeli Uczestnik nie zgłosił tego faktu lub jeśli utracona Karta nie była spersonalizowana w sposób prawidłowy. Shell przejmuje odpowiedzialność za zablokowanie Karty i zabezpieczenie zgromadzonych na niej Punktów po 24 godzinach od chwili zgłoszenia utraty lub uszkodzenia Karty.
10. Zablokowanej Karty plastikowej nie można dalej używać ani nie można dokonać jej odblokowania. W razie odnalezienia zablokowanej Karty plastikowej Uczestnik powinien zwrócić ją na najbliższej stacji Shell. W celu dalszego korzystania ze zgromadzonych punktów należy postąpić zgodnie z procedurą w pkt 1 powyżej.
III. Niedostępność Karty wirtualnej
1. Karta wirtualna jest dostępna w Aplikacji Shell ClubSmart lub w Google Pay i Apple Pay. W przypadku braku połączenia z Internetem lub błędów systemu Karta wirtualna może być niedostępna. W przypadku czasowej niedostępności Karty wirtualnej, Uczestnik w celu dodania punktów na konto Uczestnika, zobowiązany jest do kontaktu z Biurem Obsługi Klienta oraz przedstawienia skanu/zdjęcia dowodu dokonania transakcji (paragonu/faktury). Punkty zostaną przyznane po dokonaniu przez BOK weryfikacji zaistniałej sytuacji.
IV. Korzystanie z Kart
A. Gromadzenie Punktów na Kartach
1. Punkty można zdobywać na stacjach paliw Shell na terenie Polski, a także u Partnerów, zgodnie z ofertą przedstawioną na stronie internetowej https://www.clubsmart.shell.pl/ oraz informacjami udostępnionymi na stacjach Shell biorących udział w Programie. Z Programu wyłączone są stacje samoobsługowe.
2. W celu zapisu Punktów na Karcie plastikowej Uczestnik powinien przekazać Kartę plastikową kasjerowi przed dokonaniem płatności lub dokonać jej samodzielnego zeskanowania na prośbę kasjera. W przypadku Karty wirtualnej Uczestnik otwiera Aplikacje Shell ClubSmart z ekranem Karty wirtualnej, na której znajduje się jej unikalny numer - kod kreskowy i następnie skanuje Kartę wirtualną za pomocą skanera. Punkty za zakupy dokonane na stacjach Shell są zapisywane w systemie informatycznym automatycznie po umieszczeniu przez kasjera karty w czytniku kart lub zeskanowaniu Karty wirtualnej przed zakończeniem transakcji. Punkty można gromadzić na Karcie plastikowej i Karcie wirtualnej jednocześnie lub rozłącznie. Można posiadać jednocześnie obie karty lub tylko Kartę plastikową lub tylko Kartę wirtualną.
3. Punkty nie są naliczane za zakup produktów alkoholowych, tytoniowych, papierosów, papierosów elektronicznych, pojemników zapasowych, nowatorskich wyrobów tytoniowych oraz produktów farmaceutycznych.
4. Korzystanie z Punktów jest możliwe najpóźniej po 12 godzinach od momentu dokonania transakcji. Punkty uzyskane u Partnerów mogą być zapisywane na Kartach w nieznacznie dłuższym terminie. Partner Programu jest zobowiązany poinformować swoich Uczestników o sposobie i terminie naliczania Punktów.
5. Karty są przypisane do osoby, a nie do pojazdu. Kart może używać tylko osoba, której podpis widnieje na Karcie plastikowej lub która jest użytkownikiem urządzenia mobilnego, na którym zarejestrowana jest dana Karta wirtualna i którego dane są tożsame z danymi podanymi podczas procesu rejestracji. Używanie Kart wymaga fizycznej obecności Uczestnika przy zakupie i użyciu Kart. Niedozwolone jest pozostawianie Karty plastikowej na stacji paliw w celu zapisywania punktów lub przekazania w tym celu osobie trzeciej danych niezbędnych do zalogowania się na koncie Uczestnika czy urządzenia mobilnego, na którym znajduje się Karta wirtualna. Karty takie Shell może wycofać i zablokować, a Uczestnika wykluczyć z Programu.
6. Za podstawę do zapisania Punktów może służyć wyłącznie dokonanie zakupów przez Posiadacza Kart. W przypadku, gdy przy wymianie Punktów zaistnieje uzasadnione podejrzenie, że podstawą Punktów zapisanych Posiadaczowi Kart nie były rzeczywiste zakupy Posiadacza, Punkty mogą nie zostać wymienione na Nagrody, a Shell ma prawo zatrzymać Kartę plastikową lub dokonać blokady Karty wirtualnej i wstrzymać wymianę Punktów do czasu wyjaśnienia sprawy.
7. Uczestnik, który nie posiada Kart przy dokonywaniu zakupów lub z jakichkolwiek względów nie przekazał ich kasjerowi przed dokonaniem płatności, nie otrzymuje Punktów. Punkty za dokonany zakup nie mogą być wpisywane na Karty na podstawie później przedstawionego paragonu kasowego lub innego dowodu zakupu.
8. Wszelkie reklamacje związane ze zgromadzonymi Punktami mogą być rozpatrywane tylko po przedstawieniu paragonów kasowych lub dowodu zakupu w terminie do 14 dni od daty zakupu.
9. Jeżeli wskutek awarii systemu nie można w danej chwili zapisać zdobytych Punktów, po zgłoszeniu przez Uczestnika, w terminie do 30 dni od dnia transakcji i przesłaniu paragonu lub dowodu zakupu, BOK przyznaje Punkty na konto Uczestnika na podstawie paragonu lub dowodu zakupu. Punkty pojawiają się automatycznie na koncie Uczestnika w przeciągu 10 dni roboczych od daty zgłoszenia.
10. W przypadku wprowadzenia nowych możliwości zbierania Punktów (np. oferty partnerskie, promocje), okresowych ofert specjalnych lub oferty personalizowanej, Shell poinformuje Uczestników o powyższym za pośrednictwem stacji paliw Shell, na stronach internetowych, w bezpośredniej korespondencji lub za pomocą powiadomień w aplikacji.
B. Punkty dodatkowe
Wszystkie Punkty przyznawane centralnie przez BOK („Punkty dodatkowe”) pojawiają się automatycznie na Kartach Uczestnika.
C. Wymiana Punktów na Nagrody
1. Punkty mogą być wymienione na towary i usługi (zwane dalej „Nagrodami”) wyszczególnione na stronach internetowych Programu lub aplikacji mobilnej na towary znajdujące się w asortymencie w sklepie na stacji paliw Shell. Nie ma możliwości wymiany Punktów na gotówkę.
2. W przypadku wymiany Punktów na Nagrodę, pracownik stacji paliw Shell poprosi Uczestnika Programu o możliwość wczytania Karty plastikowej do terminala lub zeskanowania Karty wirtualnej w Aplikacji Shell ClubSmart za pomocą skanera. Przedstawiony na materiałach promocyjnych oraz na stronie internetowej asortyment Nagród może ulegać zmianom.
3. Shell zachowuje możliwość udostępniania za Punkty innych Nagród, niefigurujących w materiałach promocyjnych oraz na stronie internetowej, a objętych promocją. Shell ma także prawo prowadzić promocje związane ze sprzedażą określonych towarów lub usług, w ramach których Punkty mogą być wymieniane na rabaty na towary lub usługi objęte promocją. O warunkach takich akcji informuje on Uczestników za pośrednictwem stacji paliw Shell, na stronach internetowych lub w bezpośredniej korespondencji.
4. Jeżeli Uczestnik wybierze Nagrodę dostępną bezpośrednio na stacji paliw Shell, to po odjęciu odpowiedniej ilości Punktów lub w przypadku Nagród objętych promocją wiązaną, odjęciu Punktów i uiszczeniu opłaty (za dodatkową opłatę do nagrody nie naliczamy punktów), może odebrać Nagrodę na miejscu. Ilość Nagród na stacjach paliw Shell do natychmiastowego odbioru jest ograniczona.
5. W przypadku, gdy zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, z otrzymaniem Nagrody przez Uczestnika Programu wiąże się obowiązek zapłacenia zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznych związanego z wartością Nagrody, Uczestnik Programu otrzymuje dodatkową nagrodę w kwocie odpowiadającej wartości należnego podatku. Kwota ta ulega automatycznie pobraniu przez Shell na poczet należnego podatku i zostaje odprowadzona do stosownego Urzędu Skarbowego. Uczestnik otrzymuje Nagrodę wolną od dodatkowych obciążeń.
6. W przypadku Nagród związanych z usługami o charakterze lokalnym, np. biletów wstępu do określonych placówek kulturalno-rozrywkowych, Shell zastrzega sobie prawo udostępniania tych Nagród wyłącznie w wybranych stacjach paliw Shell, położonych w pobliżu miejsca świadczenia tych usług.
7. Każda nagroda z oferty Nagród do odbioru na Stacji jest oznaczona ilością punktów, które należy wymienić, aby otrzymać daną Nagrodę, ponadto Uczestnik zobowiązany jest, w przypadku tego typu Nagród, dokonać dopłaty w kwocie 1 zł (dopłata może być dokonana jedynie w gotówce lub kartą płatniczą).
8. Zakupione e-vouchery (karty podarunkowe) dostępne w katalogu elektronicznym na stronie www.clubsmart.shell.pl nie podlegają zwrotowi.
D. Płatność Punktami
1. Uczestnik może zapłacić Punktami za całość lub część zakupów za paliwo, lub inne produkty zakupione na stacji Shell z wyłączeniem dokonania zapłaty za zakup winiet, kuponów loterii oraz wynajem przyczep samochodowych. Płatność punktami stanowi dodatkową formę płatności na stacjach Shell.
2. Płatność punktami polega na obniżeniu ceny za nabywane od Shell towary i usługi w zamian za zgromadzone punkty i odbywa się według przelicznika: 1 punkt = 1 grosz.
3. Punkty nie podlegają wymianie na pieniądze. Punkty nie są pieniądzem elektronicznym.
4. Jeżeli nie dojdzie do nabycia towarów lub usług, za które zostały przyznane Punkty, np. gdy Uczestnik odstąpi od umowy, Shell zastrzega sobie prawo do cofnięcia przyznanych za dany zakup Punktów.
5. W przypadku, gdy Uczestnik chce dokonać płatności:
a) za całość transakcji Punktami: Uczestnik musi posiadać wymaganą liczbę Punktów na Kartach, oświadczyć, że jest gotów zapłacić za całość sumy Punktami i okazać Kartę plastikową lub Kartę wirtualną kasjerowi.
b) częściowo Punktami, a częściowo inną metodą płatności: Uczestnik musi oświadczyć jaką kwotę zamierza zapłacić Punktami, (Uczestnik musi posiadać wymaganą liczbę Punktów na Kartach), okazać Kartę plastikową lub Kartę wirtualną Kasjerowi i zapłacić resztę kwoty inną metodą płatności tj. gotówką, kartą płatniczą, voucherem lub bonem.
6. W przypadku, gdy uczestnik dokonuje płatności punktami, wartość transakcji nie może przekroczyć kwoty 2000 zł brutto, tj. równowartości 200 000 punktów.
7. Za transakcje opłacane punktami naliczane są Punkty, tak jak za każdą inną transakcję z użyciem Kart Shell ClubSmart.
8. Płatności punktami można dokonać także w przypadku transakcji objętych promocjami.
9. Płatność punktami jest dostępna na wybranych stacjach paliw Shell. Aktualna lista stacji realizująca płatności Punktami znajduje stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
10. Z możliwości płatności Punktami wyłączone są transakcje realizowane przy użyciu kart paliwowych.
11. Shell jest uprawniony, po uprzednim odpowiednim, zgodnym z zapisami niniejszego regulaminu, powiadomieniu Uczestników Programu, do zmiany zakresu towarów i usług, za które można zapłacić za pomocą Punktów, do zmiany przelicznika, a także do całkowitego anulowania możliwości pełnej lub częściowej zapłaty ceny za zakupiony towar.
12. Płatność punktami możliwa jest za pomocą obu rodzaju Kart.
E. Zwroty i reklamacje
1. Shell dopuszcza, w uzasadnionych przypadkach możliwość zwrotu towaru zakupionego w sklepie na stacji paliw Shell, za którego zakup Uczestnik otrzymał Punkty. Aby dokonać zwrotu, Uczestnik powinien udać się na stację paliw Shell, na której został zakupiony towar i po uzyskaniu akceptacji dokonania zwrotu przez pracownika stacji przekazać mu zwracany towar wraz z okazaniem karty, która została użyta przy transakcji jego zakupu. Nie jest możliwe dokonanie zwrotu towaru bez jednoczesnego okazania Karty.
2. Zwrot towaru jest jednoznaczny z utratą przez Uczestnika Punktów, które zostały naliczone za jego zakup. Punkty zostaną odjęte z konta Uczestnika w ciągu 30 dni.
3. Zwrot towaru może być dokonany maksymalnie w ciągu 5 dni od daty jego zakupu.
4. Nagrody posiadające kartę gwarancyjną producenta powinny być reklamowane w punktach serwisowych danego producenta wymienionych w karcie gwarancyjnej.
5. Reklamacja nagród pobranych na stacji: Uczestnik zobowiązany jest zareklamować wadliwą Nagrodę na stacji, gdzie była pobrana Nagroda oraz wypełnić Formularz Reklamacji – dostępny na stacji.
6. Reklamacje Nagród innego typu niż wyżej wskazane powinny być wysłane na adres Biura Obsługi Klienta smart.pl@shell.com. W celu złożenia reklamacji należy posiadać potwierdzenie odbioru nagrody.
7. Reklamacje zostaną rozpatrzone w terminie 14 dni od daty wpłynięcia reklamacji.
F. Transfer Punktów z Karty na Kartę
1. Posiadacz Kart może przekazać zebrane przez siebie Punkty innemu aktywnemu Uczestnikowi Programu w dowolnej ilości w obrębie posiadanej puli Punktów. Powyższe dotyczy jedynie Punktów otrzymanych za zakup towarów i usług na Stacji. Punkty, które Uczestnik otrzymał podczas akcji promocyjnych lub w okresie trwania ofert specjalnych nie podlegają transferom. Zabronione jest pobieranie z tego tytułu opłat czy innych korzyści majątkowych.
2. Operacja przekazania Punktów odbywa się za pośrednictwem BOK – według wskazania Shell, związanego z aktualnymi możliwościami technicznymi Programu.
3. Jeżeli Punkty z Kart skradzionych, zgubionych przez innego Uczestnika lub Kart zablokowanej będą przeniesione na inne Karty, Karty te będą automatycznie zablokowana do czasu wyjaśnienia przyczyn transferu.
4. Niedozwolony jest transfer Punktów przy użyciu Kart o różnych numerach należących do jednego Uczestnika (duplikatów Kart).
G. Program Shell ClubSmart a karty paliwowe, w tym karty Shell Card
Shell zastrzega sobie prawo do nieprzyznawania Punktów lub określania maksymalnego limitu Punktów, które mogą być przyznane za transakcje realizowane przy użyciu wszystkich lub niektórych kart paliwowych, w tym karty Shell Card. Przyznanie Punktów jest uzależnione od indywidualnych ustaleń dotyczących zasad wydawania i korzystania z kart Shell Card dokonanych przez dział sprzedaży kart Shell Card.
H. Nieprzepisowo zdobyte Karty i Punkty
1. Karty uważa się za nieprzepisowo zdobyte, jeżeli uzyskano ją podając do zgłoszenia nieprawdziwe dane lub którą w jakikolwiek sposób sfałszowano. Niezwłocznie po stwierdzeniu takiego faktu przez BOK karta jest blokowana do czasu wyjaśnienia.
2. Nieprzepisowo zdobytymi Punktami są te, które uzyskano odpłatnie od innego Uczestnika lub jeżeli podstawą zapisu były transakcje zakupowe niedokonane przez Uczestnika, na którego koncie znalazły się Punkty lub też, jeżeli Punkty zostały zgromadzone w inny sposób, sprzeczny z postanowieniami Regulaminu.
3. W przypadku, w którym zachodzi wątpliwość co do tożsamości osoby posługującej się Kartą podczas uzyskiwania lub przy wymianie Punktów, Shell/pracownik stacji Shell dokonuje weryfikacji tożsamość ww. osoby poprzez okazanie dokumentu tożsamości. W przypadku odmowy okazania dokumentu tożsamości Shell/pracownik stacji Shell ma prawo odmówić dodania lub wymiany Punktów do czasu wyjaśnienia sprawy.
4. W przypadku, jeśli w drodze weryfikacji okaże się, że osoba posługująca się Kartą nie jest Uczestnikiem, niezwłocznie po stwierdzeniu takiego faktu, osoba ta zostanie poinformowana o braku możliwości dodania lub wymiany punktów oraz pracownik stacji skontaktuje się z Biurem Obsługi Klienta, które poinformuje Uczestnika o nieuprawnionej próbie użycia jego karty. Jeżeli Uczestnik do operacji transferu Punktów użyje lub spróbuje użyć Kart cudzych bez udziału właściciela Kart, lub Kart zablokowanych to czyn ten traktowany jest jako ciężkie naruszenie zasad Programu. W takim przypadku Shell ma prawo zablokować Karty i wykluczyć Uczestnika z Programu. Wymiana Punktów z Karty zablokowanej nie będzie możliwa.
5. Shell ma prawo wykluczenia z Programu Uczestnika, który zdobył Punkty lub Karty w sposób niezgodny z Regulaminem i unieważnienia Kart oraz zgromadzonych na nich Punktów.
V. Działalność Biura Obsługi Klientów
1. Wszelkie informacje związane z funkcjonowaniem Programu i używaniem Kart Uczestnicy mogą uzyskać telefonicznie lub drogą korespondencji od BOK. Pracownicy BOK zajmują się też sprawami blokowania Kart, pytaniami i reklamacjami odnośnie Kart oraz wszelkich operacji dokonywanych na Kartach.
2. W interesie ochrony danych Uczestników Programu oraz bezpiecznego stosowania Kart, BOK w przypadku telefonicznego zgłoszenia lub prośby zastosowania blokady przez Uczestnika ma prawo zadawać pytania w celu ustalenia tożsamości Uczestnika w zakresie danych podanych przez niego w związku z przystąpieniem i korzystaniem z Programu. W przypadku odmowy udzielenia odpowiedzi przez Uczestnika BOK nie jest zobowiązany do obsługi zgłaszającej się osoby.
3. Jeżeli pracownik BOK uzna za potrzebne dalsze ustalanie tożsamości dla prośby zgłoszonej telefonicznie, może prosić o potwierdzenie prośby w formie pisemnej.
4. Uczestnik może upoważnić na piśmie inną osobę do reprezentowania go w kontaktach z BOK. BOK w razie wątpliwości może zażądać osobistego kontaktu z uczestnikiem albo pełnomocnictwa poświadczonego notarialnie.
VI. Oferta Nagród
1. Aktualna oferta Nagród dostępnych dla uczestników Programu zamieszczona na stronie internetowej programu: www.clubsmart.shell.pl (elektroniczny Katalog), na stacjach paliw oraz w innych materiałach reklamowych.
2. Wartości punktowe zbliżonych Nagród oferowanych Uczestnikom w kolejnych edycjach elektronicznego Katalogu mogą się od siebie różnić. W razie pojawienia się nowej edycji elektronicznego Katalogu oferta z poprzedniego elektronicznego Katalogu traci ważność w dacie określonej przez Shell.
3. Shell ma prawo wycofania z elektronicznego Katalogu Nagród wadliwych.
4. Shell ma prawo wprowadzić promocyjne wartości punktowe w przypadku wybranych Nagród promując w ten sposób określony sposób wymiany Punktów na nagrody np. wymianę Punktów na Nagrody za pośrednictwem strony www.clubsmart.shell.pl. Oferta może być ograniczona w czasie.
VII. Współpraca z Partnerami
Dla podniesienia atrakcyjności Programu Shell ma prawo ogłaszania promocji lub akcji na czas określony, dla których wprowadza stronę trzecią jako Partnera na czas trwania tej promocji. O oddzielnych zasadach takich akcji Shell informuje Uczestników w formie reklamy na stacjach Shell, na stronach internetowych, a tych, którzy wyrazili na to zgodę, również w bezpośredniej korespondencji. Dla promocji na czas określony Shell ma prawo ustalać zasady odbiegające od ogólnych, ale nie mogą one naruszać interesu Uczestników.
1. Od dnia 01.01.2025 roku Punkty zarejestrowane na kartach spersonalizowanych zachowują ważność przez okres 2 lat od momentu ich uzyskania. Shell usuwa Punkty zarejestrowane na kartach spersonalizowanych od dnia 01.01.2025 w dniu 31 grudnia w roku, w którym upłynęła druga rocznica ich uzyskania. Punkty zarejestrowane na kartach spersonalizowanych do dnia 31.12.2024 zachowują ważność przez okres 4 lat. Shell usuwa Punkty zarejestrowane na kartach spersonalizowanych do dnia 31.12.2024 starsze niż 4 lata co roku w dniu 31 grudnia.
2. Punkty zarejestrowane na kartach niespersonalizowanych zachowują ważność przez okres 3 miesięcy i są usuwane w cyklach miesięcznych tj. każdego pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym Punkty utraciły ważność. Po dokonaniu rejestracji karty niespersonalizowanej przez aplikację Shell ClubSmart lub stronę internetową https://www.shell.pl/ Punkty zachowują swoją ważność i są usuwane odpowiednio na zasadach określonych w ppkt 1 powyżej licząc od dnia ich uzyskania. Shell wyklucza z Programu Uczestnika, blokuje Karty i unieważnia Punkty znajdujące się na jego Kartach, jeżeli Uczestnik nie jest aktywny przez okres 36 miesięcy. Pod pojęciem nieaktywności Uczestnika rozumie się sytuację, w której Uczestnik nie dokonał zakupu, z którym związany był faktyczny zapis Punktów na Kartach, przez okres 36 miesięcy od dnia ostatniego takiego zapisu, lub nie dokonał wymiany Punktów na Nagrody.
3. Po upływie 36 miesięcy od ostatniej aktywności danego Uczestnika, Shell dokonuje usunięcia wszelkich danych dotyczących danego Uczestnika, w tym jego danych osobowych, danych dotyczących Kart i Punktów, z zastrzeżeniem, że Shell w celach archiwalnych może zachować numer Kart danego Uczestnika oraz informację o dacie usunięcia danych dotyczących danego Uczestnika.
4. Regulamin ma zastosowanie również do wydanych do dnia 12 września 2011 roku Kart SMART i punktów SMART. Przez Karty ClubSmart i Punkty Shell ClubSmart należy rozumieć także odpowiednio karty SMART i punkty SMART oraz do wszystkich Kart wydanych przed wejściem niniejszego Regulaminu w życie.
IX. Zmiany i likwidacja Programu
1. Zmiany niniejszego Regulaminu są wprowadzane poprzez opublikowanie zmienionego teksu Regulaminu na stronie internetowej www.clubsmart.shell.pl oraz wskazanie daty, od której zmieniony Regulamin obowiązuje. Niezależnie od powyższego, Uczestnicy zostaną powiadomieni o zmianach Regulaminu poprzez wysłanie do nich korespondencji mailowej, na podany przez nich adres e-mail lub poprzez sms na wskazany przez Uczestnika numer telefonu. Uczestnicy, którzy nie akceptują zmian, mogą w terminie 14 dni od dnia poinformowania ich o wejściu w życie Regulaminu zgłosić w BOK rezygnację z uczestnictwa w Programie, a wówczas nastąpi rozliczenie ich dotychczasowych Punktów, a następnie zablokowanie Kart.
2. Shell może dowolnie zadecydować o zakończeniu Programu.
3. Obwieszczenie zakończenia Programu będzie przez Shell wystawione na wszystkich stacjach paliw Shell biorących udział w Programie w dobrze widocznym miejscu z wyprzedzeniem przynajmniej 60 dni. Obwieszczenie będzie zawierać szczegółowe warunki zakończenia i datę ostatecznego terminu wymiany Punktów.
4. Po zakończeniu Programu Punkty nie mogą być gromadzone, wymieniane na Nagrody oraz nie mogą służyć do dokonania płatności za produkty znajdujące się w asortymencie danej Stacji.
X. Dane osobowe
1. Shell przetwarza dane osobowe Uczestnika podane przez niego przy personalizacji Kart w celu identyfikacji danej osoby jako Uczestnika Programu.
2. Poprzez spersonalizowanie Kart Uczestnik Programu wyraża zgodę na gromadzenie, systematyzowanie i przetwarzanie przez Shell w celach związanych z realizacją Programu swoich danych osobowych podanych Shell jako organizatorowi Programu.
3. Uczestnik może w każdej chwili zgłosić do Organizatora prośbę o usunięcie z bazy jego danych osobowych przekazanych do Shell podczas procesu personalizacji karty:
a) Mailowo pod adresem: smart.pl@shell.com
b) listownie na adres: ul. Czerwone Maki 85, 30-392 Kraków
c) telefonicznie z mailowym potwierdzeniem
d) logując się na swoje konto w aplikacji Shell ClubSmart i wybierając w edycji profilu „Zgłoś chęć usunięcia konta”.
4. Po otrzymaniu zgłoszenia z prośbą o usunięcie z bazy danych osobowych Uczestnika, Shell dokona niezwłocznie usunięcia danych z systemu. Wraz z usunięciem danych Uczestnika jednoczesnemu usunięciu ulegają wszystkie zgromadzone przez Uczestnika na Kartach i nie wykorzystane do dnia usunięcia danych Punkty a Karty zostaną usunięte z systemu.
5. Uczestnik akceptuje, iż Shell ma prawo do przekazywania jego danych podmiotom zewnętrznym współpracującym z Shell na potrzeby realizacji promocji, które zapewniają produkty i/lub usługi użytkownikom aplikacji Shell i Programu lojalnościowego Shell. W szczególności Shell może przekazać dane:
a) Innym spółkom z grupy Shell;
b) Upoważnionym spółkom zewnętrznym współpracującym z Shell, które mogą dostarczać produkty i/lub usługi użytkownikom Aplikacji Shell oraz Programu Lojalnościowego Shell;
c) Za Państwa zgodą innym podmiotom, z którymi Shell planuje nawiązać współpracę w ramach realizowania usług związanych z Programem Lojalnościowym Shell oraz jego funkcjonowaniem i promocją;
d) Upoważnionym dostawcom usług zaangażowanym w mobilne płatności (takim jak PayPal, Apple Pay czy Android Pay);
e) Upoważnionym agentom, licencjobiorcom, dostawcom usług i/ lub podwykonawcom Shell;
f) Właściwym organom administracji publicznej i władzy sądowniczej, gdy będzie to konieczne ze względu na ciążący obowiązek prawny lub regulacyjny, któremu podlega spółka z grupy Shell lub zgodnie z zakresem dozwolonym przez obowiązujące prawo
g) Dowolnej osobie, której Shell proponuje przeniesienie jakichkolwiek praw i/lub obowiązków, w zakresie dozwolonym przez obowiązujące przepisy prawa.
6. Dalsze informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w ramach programu Shell ClubSmart znajdują się na stronie www.clubsmart.shell.pl w zakładce Polityka prywatności.
Lista stacji z możliwością płatności punktami i użycia karty wirtualnej
Regulamin obowiązujący od 09.05.2023 do 31.12.2024r.
Regulamin obowiązujący od 18.07.2022 do 08.05.2023r.